• Λογαριασμοί και χρεώσεις
    • Λογαριασμοί
      • Ποιοι είναι οι τύποι λογαριασμού και κάθε πότε τους λαμβάνω;

        Οι τύποι των λογαριασμών είναι οι εξής:
        • Έναντι: Αποτυπώνει και χρεώνει την εκτιμώμενη κατανάλωση βάσει της ιστορικότητας των καταναλώσεων της παροχής.
        • Έναντι με Ένδειξη Πελάτη: Αποτυπώνει και χρεώνει την κατανάλωση βάσει των ενδείξεων που καταχωρεί ο πελάτης στην εφαρμογή του myEnerwave. 
        • Εκκαθαριστικός: Αποτυπώνει και χρεώνει την πραγματική κατανάλωση της παροχής βάσει των ενδείξεων που μας κοινοποιούνται από τον ΔΕΔΔΗΕ
        • Τελικός: Είναι ο τελευταίος εκκαθαριστικός λογαριασμός, ο οποίος εκδίδεται βάσει των τελικών ενδείξεων που μας κοινοποιούνται από τον ΔΕΔΔΗΕ και τερματίζει την εκπροσώπηση.
      • Γιατί λαμβάνω συνεχόμενους Έναντι λογαριασμούς;

        H καθυστέρηση καταμέτρησης της πραγματικής κατανάλωσης της παροχής σας από τον ΔΕΔΔΗΕ, οδηγεί σε έκδοση Έναντι λογαριασμού αντί Εκκαθαριστικού, δεδομένης της απουσίας εκκαθαριστικών ενδείξεων.
        Tip: Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον ΔΕΔΔΗΕ και να καταχωρήσετε την ένδειξη σας τηλεφωνικά στο  800 400 4000 ή ηλεκτρονικά στο https://deddie.gr/
      • Τι είναι το Ενεργειακό μείγμα καυσίμου που εμφανίζεται στον λογαριασμό μου;

        Το ενεργειακό μείγμα καυσίμου αναφέρεται στη συνεισφορά της κάθε ενεργειακής πηγής στη συνολική παραγωγή ενέργειας που εμπορεύεται η Enerwave.  
        Επιπλέον, παρέχονται πληροφορίες για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις αναφορικά με τις εκπομπές CO2, οι οποίες είναι αποτέλεσμα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από το συνολικό μείγμα καυσίμων κατά το προηγούμενο έτος.
      • Έχασα τον λογαριασμό μου. Πώς μπορώ να βρω αντίγραφο;

        Μπορείτε να βρείτε αντίγραφο του λογαριασμού σας με τους εξής τρόπους:
        Μέσω του myΕlpedison 
        Μέσω του Live Chat
      • Πώς θα λαμβάνω τον Λογαριασμό μου Enerwave;

        Μπορείτε να λαμβάνετε το μηνιαίο σας λογαριασμό:  
        • Ηλεκτρονικά μέσω email 
        • Ταχυδρομικά σε έντυπη μορφή

        Tip: Συνδεθείτε στο myΕlpedison και αποκτήστε τον πλήρη έλεγχο του λογαριασμού σας.
      • Πώς υπολογίζεται ο Εκκαθαριστικός λογαριασμός;

        Ο Εκκαθαριστικός λογαριασμός αποτυπώνει και χρεώνει την πραγματική κατανάλωση της παροχής βάσει των ενδείξεων που μας κοινοποιούνται από τον ΔΕΔΔΗΕ, για την περίοδο εκκαθάρισης. Το άθροισμα των Χρεώσεων Προμήθειας και των Ρυθμιζόμενων Χρεώσεων που αφορά τη συγκεκριμένη περίοδο και έχει χρεωθεί σε προηγούμενους Έναντι λογαριασμούς, πιστώνεται στον Εκκαθαριστικό λογαριασμό.
         
      • Ο Έναντι λογαριασμός που έλαβα είναι υψηλότερος απ’ ό,τι συνήθως. Τι να κάνω;

        O Έναντι λογαριασμός αποτυπώνει και χρεώνει την εκτιμώμενη κατανάλωση βάσει της ιστορικότητας των καταναλώσεων της παροχής σας.
        Προκειμένου να λαμβάνετε κάθε μήνα λογαριασμούς που αντιστοιχούν στην πραγματική σας κατανάλωσή , χρησιμοποιήστε την υπηρεσία "Μετράω την Κατανάλωσή μου" μέσω της εφαρμογής MyEnerwave.
      • Ο Εκκαθαριστικός λογαριασμός που έλαβα είναι υψηλότερος απ’ ό,τι συνήθως. Τι να κάνω;

        Ο Εκκαθαριστικός λογαριασμός αποτυπώνει και χρεώνει την πραγματική κατανάλωση της παροχής βάσει των ενδείξεων που μας κοινοποιούνται από τον ΔΕΔΔΗΕ. 
        Στην περίπτωση που ο λογαριασμός είναι αρκετά υψηλότερος, θα χρειαστεί να ελέγξετε τις ενδείξεις που αναγράφονται στον μετρητή σας.
        Εφόσον κρίνετε ότι οι τρέχουσες ενδείξεις δεν συνάδουν με τις εκκαθαριστικές ενδείξεις του λογαριασμού ή ότι δεν ανταποκρίνονται στην κατανάλωσή σας (περίπτωση βλάβης), θα χρειαστεί να επικοινωνήσετε με τον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.):

        Καλώντας το τηλεφωνικό κέντρο του ΔΕΔΔΗΕ στο 800-400-4000
        Μέσω της φόρμας επικοινωνίας του ΔΕΔΔΗΕ πατώντας εδώ
      • Πόσους λογαριασμούς θα λαμβάνω από την Enerwave;

        H ΕLPEDISON εκδίδει μηνιαίους λογαριασμούς, συνεπώς θα λαμβάνετε λογαριασμό κάθε μήνα.
         
    • Ανάλυση Χρεώσεων Λογαριασμού
      • Ποιες χρεώσεις περιλαμβάνει ο λογαριασμός μου;

        Ο λογαριασμός ρεύματος περιλαμβάνει τις παρακάτω κατηγορίες χρεώσεων:
        Χρεώσεις Προμήθειας, απεικονίζονται στο πεδίο (Α) του λογαριασμού
        Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις, απεικονίζονται στο πεδίο (Β) του λογαριασμού
        Χρεώσεις Δήμου & ΕΡΤ, απεικονίζονται σε ξεχωριστό πεδίο του λογαριασμού
        Λοιπές Χρεώσεις, απεικονίζονται στο πεδίο (Γ) του λογαριασμού
      • Τι είναι οι Χρεώσεις Προμήθειας;

        Οι Χρεώσεις Προμήθειας περιλαμβάνουν το κόστος και τις λοιπες δαπάνες της Enerwave,  για την προμήθεια της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει η κάθε παροχή.
      • Τι είναι ο Μηχανισμός Διακύμανσης;

        Ο Μηχανισμός Διακύμανσης είναι μηχανισμός αναπροσαρμογής των Χρεώσεων Προμήθειας και αντικατοπτρίζει τις διακυμάνσεις στην τιμή της χονδρικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, όπως αυτή καθορίζεται στο Χρηματιστήριο Ενέργειας. 
         
      • Πώς υπολογίζεται ο Μηχανισμός Διακύμανσης και πότε εφαρμόζεται;

        Ο Μηχανισμός Διακύμανσης εντοπίζεται στον υπολογισμό της τελικής χρέωσης προμήθειας στο Ειδικό Τιμολόγιο και προκύπτει από συγκεκριμένο μαθηματικό τύπο που ορίζεται από την ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/120637/2107/2023.

        Περισσότερες πληροφορίες σχετικά μπορείτε να βρείτε πατώντας εδώ.
         
      • Τι είναι οι Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις;

        Οι Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις προβλέπονται από το τρέχον ρυθμιστικό πλαίσιο για τη συντήρηση, την επέκταση και τη σωστή λειτουργία του Εθνικού Ηλεκτρικού Συστήματος και επιβαρύνουν όλους τους καταναλωτές ανεξαρτήτως προμηθευτή.

        Οι χρεώσεις που περιλαμβάνονται είναι οι εξής:

        Χρέωση ΑΔΜΗΕ (Σύστημα Μεταφοράς)
        Χρέωση ΔΕΔΔΗΕ (Δίκτυο Διανομής)
        Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ)
        Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ)
        Λοιπές Χρεώσεις
      • Τι είναι οι Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ);

        Η Χρέωση ΥΚΩ αφορά τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας και περιλαμβάνει: 

        την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών με ειδικό τιμολόγιο, βάσει της κείμενης νομοθεσίας. Ειδικό τιμολόγιο είναι το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (Κ.Ο.Τ.) και το Τιμολόγιο Υπηρεσιών Αλληλεγγύης (Τ.Υ.Α.)
        την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε Μη Διασυνδεδεμένους Νήσους (Μ.Δ.Ν.), με τιμολογήσεις ίδιες ανά κατηγορία καταναλωτών με αυτές της ηπειρωτικής χώρας
      • Τι είναι το Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ);

        Το Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ), προορίζεται για τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και ενισχύει τη μείωση εκπομπών αερίων ρύπων μέσω της προώθησης των ΑΠΕ. 
         
      • Τι είναι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης;

        Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) είναι ένας φόρος τον οποίο έχει επιβάλει το κράτος, σε μια σειρά από αγαθά μεταξύ των οποίων και το ηλεκτρικό ρεύμα. Οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας εισπράττουν τον ΕΦΚ μέσω των Εκκαθαριστικών λογαριασμών και στη συνέχεια, τον αποδίδουν στο κράτος.
         
      • Τι αφορά η χρέωση ΕΡΤ;

        Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, όλοι οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας είναι υποχρεωμένοι να εισπράττουν, μέσω των λογαριασμών που εκδίδουν, ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΕΡΤ Α.Ε.

        Απαλλάσσονται από τα ποσά υπέρ ΕΡΤ:

        παροχές με αγροτική χρήση 
        κοινόχρηστοι χώροι ακινήτων
        παροχές που η αξία ηλεκτρικής ενέργειας δεν υπερβαίνει το ποσό των 10€ μηνιαίως
      • Τι αφορά η Ρήτρα Πρόωρης Αποχώρησης/Λύσης Σύμβασης;

        Σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης εκ μέρους του Πελάτη πριν τη λήξη της, ενδέχεται η χρέωση Ρήτρας Πρόωρης Αποχώρησης στον Τελικό λογαριασμό. Η Ρήτρα Πρόωρης Αποχώρησης προβλέπεται μόνο στα προϊόντα σταθερής τιμής. 
         
      • Τι είναι το Ειδικό Τέλος 5‰;

        Το Ειδικό Τέλος 0,5‰ ή αλλιώς ΔΕΤΕ (Δικαίωμα Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών) είναι ένας φόρος τον οποίο έχει επιβάλει το κράτος ως αποζημίωση για την εκτέλεση τελωνιακών εργασιών σε 24ωρη βάση, Σαββατοκύριακα, αργίες και εκτός τελωνειακού καταστήματος. Οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας εισπράττουν Ειδικό Τέλος 0,5‰ μέσω των Εκκαθαριστικών λογαριασμών και στη συνέχεια, τον αποδίδουν στο κράτος.
      • Τι αφορούν οι χρεώσεις Δημοτικά Τέλη (ΔΤ), Δημοτικοί Φόροι (ΔΤ) και Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ);

        Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, όλοι οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας υποχρεούνται να εισπράττουν μέσω των λογαριασμών κατανάλωσης, ποσά που αφορούν:

        Δημοτικά Τέλη (ΔΤ)
        Δημοτικό φόρο (ΔΦ)
        Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ)

        Τα ποσά αυτά στη συνέχεια, αποδίδονται από τους προμηθευτές στους αντίστοιχους Δήμους.
        Η χρέωση τους γίνεται με βάση τα τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.) που βεβαιώνονται εγγράφως από τον οικείο Δήμο.
        Οι χρεώσεις ανά τετραγωνικό μέτρο είναι σταθερές κατά έτος και καθορίζονται με απόφαση των ΔΣ των αρμόδιων Δήμων.
      • Τι αφορούν οι χρεώσεις Υπέρ Τρίτων;

        Οι χρεώσεις Υπέρ Τρίτων αφορούν τα παρακάτω:

        Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ)
        Ειδικό Τέλος 5‰ (ΔΕΤΕ)
        Δημοτικά Τέλη (ΔΤ) 
        Δημοτικούς Φόρους (ΔΦ)
        Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ)
        ΕΡΤ

      • Τι αφορά η χρέωση Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Η/Ε;

        Η συγκεκριμένη χρέωση αφορά τις δαπάνες λειτουργίας, συντήρησης και ανάπτυξης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, του οποίου διαχειριστής είναι ο ΑΔΜΗΕ.
         
      • Τι αφορά η χρέωση Ελληνικό Δίκτυο Διανομής Η/Ε;

        Η συγκεκριμένη χρέωση αφορά τις δαπάνες λειτουργίας, συντήρησης και ανάπτυξης του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, Μέσης και Χαμηλής Τάσης, του οποίου διαχειριστής είναι ο ΔΕΔΔΗΕ.
         
      • Γιατί πληρώνω ξανά την κατανάλωση των έναντι στον Εκκαθαριστικό λογαριασμό;

        O Εκκαθαριστικός λογαριασμός σάς τιμολογεί για όλη την περίοδο εκκαθάρισης, βάσει των ενδείξεων κατανάλωσης που μας κοινοποιεί ο διαχειριστής δικτύου ΔΕΔΔΗΕ, για την παροχή σας. Στο πεδίο (Γ) του εκκαθαριστικού, πιστώνεται το ποσό που έχετε χρεωθεί στους Έναντι λογαριασμούς και αφορά Χρεώσεις Προμήθειας και Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις, για την ίδια περίοδο κατανάλωσης.
         
      • Τι αφορούν οι Τόκοι Υπερημερίας;

        Οι Τόκοι Υπερημερίας επιβαρύνουν τους λογαριασμούς που παρουσιάζουν ληξιπρόθεσμη οφειλή. Ο τοκισμός, πραγματοποιείται πάνω στην συνολική αξία του λογαριασμού μειωμένη κατά τις αξίες Δήμων και ΕΡΤ & υπάγεται σε αναλογικό τέλος χαρτοσήμου.
         
      • Τι αφορούν οι Λοιπές Χρεώσεις;

        Οι Λοιπές Χρεώσεις ανήκουν στις Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις και επιβάλλονται από την κείμενη νομοθεσία για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.
         
      • Τι αφορά η χρέωση Πάγιο Τέλος και πώς υπολογίζεται;

        Το Πάγιο Τέλος περιλαμβάνεται στις Χρεώσεις Προμήθειας και υπολογίζεται αναλογικά, με βάση τις ημέρες που τιμολογούνται σε κάθε λογαριασμό. 
         
      • Ποιοι απαλλάσονται από την καταβολή των Δημοτικών Τελών;

        Ακίνητα που δεν ηλεκτροδοτούνται, απαλλάσσονται από τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού υπέρ του δήμου (Δημοτικά Τέλη), αρκεί να υποβλήθει σχετική δήλωση στον οικείο δήμο (άρθρο 222, ν. 4555/2018 (ΦΕΚ Α’ 133/19.07.2018).
         
    • Καταμέτρηση Ενδείξεων
      • Ποιος είναι ένας Τυπικός Κύκλος Εκκαθάρισης;

        Ένας Τυπικός Κύκλος Εκκαθάρισης για οικιακές παροχές με 4μηνιαία καταμέτρηση από τον ΔΕΔΔΗΕ, περιλαμβάνει 3 Έναντι λογαριασμούς και έναν Εκκαθαριστικό.
         
      • Τι μπορώ να κάνω αν δεν πραγματοποιηθεί καταμέτρηση και λάβω συνεχόμενους Έναντι λογαριασμούς;

        Στην περίπτωση που δεν πραγματοποιηθεί η προγραμματισμένη καταμέτρηση από το δίκτυο, μπορείτε να γνωστοποιήσετε απευθείας τις ενδείξεις κατανάλωσης στον ΔΕΔΔΗΕ με τους εξής τρόπους:

        •Καλώντας στο 800 400 4000
        •Ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας https://deddie.gr/
      • Πώς θα χρεωθώ αν δεν γίνει η προγραμματισμένη καταμέτρηση;

        Σε περίπτωση που δεν ληφθούν ενδείξεις κατανάλωσης από τον ΔΕΔΔΗΕ, εκδίδεται Έναντι λογαριασμός (βάσει εκτιμώμενης κατανάλωσης) ή Έναντι με Ένδειξή Πελάτη εφόσον έχετε δηλώσει ενδείξεις μέσω της εφαρμογής myEnerwave.
         
      • Πώς μπορώ να δώσω την ένδειξη του μετρητή μου για την έκδοση Εκκαθαριστικού λογαριασμού;

        Για την έκδοση Εκκαθαριστικού λογαριασμού είναι απαραίτητη η λήψη εκκαθαριστικών ενδείξεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. 
        Μπορείτε να δηλώσετε την ένδειξή σας απευθείας στον ΔΕΔΔΗΕ, με τους εξής τρόπους:

        •Καλώντας στο 800 400 4000
        •Ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας https://deddie.gr/
      • Πότε λαμβάνεται η τακτική ένδειξη του μετρητή από τον ΔΕΔΔΗΕ;

        Η τακτική καταμέτρηση από τον ΔΕΔΔΗΕ πραγματοποιείται την ημερομηνία Επόμενης Καταμέτρησης, όπως αυτή αναφέρεται στην 1η σελίδα του λογαριασμού σας.
        Η καταμέτρηση μπορεί να είναι 4μηνιαία (οικιακές παροχές και επαγγελματικές παροχές με μικρή κατανάλωση) ή μηνιαία (επαγγελματικές παροχές με μεγάλη κατανάλωση).
        Ωστόσο, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ στις 26.01.2024, ξεκινά σταδιακά η ένταξη του συνόλου των παροχών Ηλεκτρικής Ενέργειας σε μηνιαίο κύκλο καταμέτρησης.
      • Πιστεύω ότι ο μετρητής μου δεν καταγράφει σωστά. Πώς μπορώ να τον ελέγξω;

        Σε περίπτωση βλάβης, υπευθυνός για τον έλεγχο του μετρητή σας είναι ο ΔΕΔΔΗΕ.
        Για την διενέργεια ελέγχου, θα χρειαστεί να υποβάλλετε σχετική αίτηση στο αρμόδιο Γραφείο Εξυπηρέτησης του ΔΕΔΔΗΕ.
      • Πού να απευθυνθώ για θέματα καταμέτρησης;

        Αρμόδιος για την διαδικασία καταμέτρησης των παροχών ηλεκτρικής ενέργειας είναι ο ΔΕΔΔΗΕ. 
        Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την καταμέτρηση, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα https://deddie.gr/.
      • Πώς μπορώ να δώσω την ένδειξη του μετρητή μου στο myΕlpedison;

        Σε συγκεκριμένες ημερομηνίες που αναγράφονται στο λογαριασμό σας, μπορείτε να καταχωρίσετε τις ενδείξεις κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας για την παροχή σας, επιλέγοντας “Μετράω την Κατανάλωση μου" στην ενότητα "Ο λογαριασμός μου". Εφόσον δεν λάβουμε εκκαθαριστικές ενδείξεις για την παροχή από τoν Διαχειρίστη Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ), θα εκδόθει λογαριασμός "Έναντι με Ένδειξη Πελάτη" βάσει της πραγματικής σας κατανάλωσης.